بلاگ

آموزش متدهای مختلف آبرسانی پوست

در این مقاله آکادمی هرمس بهتون توضیح میده “آموزش متدهای مختلف آبرسانی پوست“ چیه؟

هیدراتاسیون پوست فرآیند درمان پوست با محصولات مرطوب کننده برای حفظ نرمی و لطافت پوست است. پوست کم ‌آب سفت ‌تر و کدرتر می‌شود، چین و چروک‌های بیشتری دارد و ممکن است حلقه‌های تیره زیر چشم ایجاد کند. خشکی پوست می تواند در همه انواع پوست رخ دهد، بنابراین یافتن لوسیون ها و تکنیک های مناسب برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. اگرچه تغذیه مناسب و آبرسانی پوست فراتر از یک مرحله است اما اغلب، مرطوب کردن آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست است. با اقدامات صحیح، می توانی از خشکی پوست جلوگیری کرده و احتباس آب را افزایش داد.

متدهای مختلف آبرسانی پوست

روش های متعدد و مختلفی برای ایرسانی پوست وجود دارد که ما در این بخش به ارائه برخی از رایج ترین روش ها خواهیم پرداخت:

مرطوب کننده های هوا

باید از مرطوب کننده استفاده کرد. محیط های کم رطوبت اغلب منجر به خشکی پوست می شوند بنابراین بهتر است که از یک مرطوب کننده قابل حمل استفاده نمود یا حتی آن را در واحد گرمایش مرکزی خانه خود نصب کرد.

لوسیون ها

یکی دیگر از روش ها مرطوب کردن پوست با لوسیون، پماد یا کرم های صورت می باشد. از کرم های مرطوب کننده گرفته تا پترولاتوم و بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه که در بازار وجود دارند، می توانند برای آبرسانی به پوست استفاده شوند. البته بهتر است که به دنبال لوسیون های حاوی لیپید، سرامید، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک بود تا به تقویت سد محافظ پوست کمک کنند. اگر پوست چرب باشد، بهتر است از مرطوب‌کننده‌ های بدون چربی استفاده شود تا بتوان پوست را هیدراته نگه داشت.

سرم های مرطوب کننده

سرم های مرطوب کننده مانند سرم های نرم کننده اسکوالن به تقلید از مزایای روغن های طبیعی پوست فرد کمک می کند و آنتی اکسیدان های طبیعی را فراهم می کند. افرادی که دارای پوست مخصوصا خشک هستند می توانند از لایه بندی سرم با مرطوب کننده بهره ببرند.

مرطوب کننده ها از هدر رفتن آب جلوگیری می کنند تا به آبرسانی پوست از داخل کمک کنند. این محصولات حاوی سه نوع ماده اولیه هستند: مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک و اوره، آب را از هوا و لایه های عمیق تر پوست به لایه شاخی پوست می کشند تا رطوبت را افزایش دهند.

سرم ویتامین C

برای روشن تر شدن پوست می توان از سرم ویتامین C استفاده کرد. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد و باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ماسک ها و سرم های ویتامین C صورت به روشن شدن رنگ پوست کمک می کنند. ترکیبی از ویتامین C موضعی و خوراکی می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند و به طور بالقوه به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

تونرها

یک تونر مناسب، پوست را آبرسانی می کند و به مرطوب کننده ها و سرم های صورت اجازه می دهد تا عمیق تر به منافذ پوست نفوذ کنند.

نوشیدن آب

نوشیدن مقدار زیادی آب کمک بسیار زیادی خواهد کرد. اندام های بدن از جمله پوست در هنگام نوشیدن آب، رطوبت را جذب می کنند. نوشیدن آب زیاد در طول روز و اجتناب از مصرف زیاد دیورتیک ها مانند قهوه و الکل می تواند به حفظ رطوبت کمک کند.

لایه برداری

حداکثر هفته ای یکی دو بار لایه برداری مفید خواهد بود. اسکراب صورت به از بین بردن سلول های مرده پوست و تجمع باقی مانده ای که می تواند منافذ پوست را مسدود کند، کمک می کند. به همین ترتیب، یک لایه بردار شیمیایی حاوی اسید گلیکولیک سلول های مرده را از بین می برد و به پوست کمک می کند تا مواد مرطوب کننده موضعی را جذب کند. بهتر است حداکثر دو تا سه بار در هفته از اسکراب صورت استفاده نمودد. باید بخاطر داشت که از یک لایه بردار شیمیایی مانند لایه بردار صورت، نباید بیش از یک بار در هفته استفاده نمود.

استفاده از ضدآفتاب

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند پوست را کم آب کند. متخصصان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را برای جلوگیری از حدود نود و هفت درصد از تمام اشعه های UVB توصیه می کنند. اگر فردی دچار آفتاب سوختگی شود، بهتر است پوست را با آلوئه ورا تسکین و آبرسانی نمود.

روغن های طبیعی

می توان از روغن های مرطوب کننده طبیعی برای کمک به پوست کم آب استفاده نمود. اگر پوست مستعد آکنه و در عین حال خشک باشد، روغن جوجوبا به تنهایی می تواند موثر عمل کند.

در پایان

بیرونی ترین لایه پوست دارای رطوبت مورد نیاز برای دفع سموم و حمل مواد مغذی به سلول های پوست است. پوستی که به خوبی هیدراته شده است نیز نسبت به محرک ها و میکروب ها حساسیت کمتری دارد. پوست خود را هیدراته نگه دارید تا از ظاهر شدن زودرس چین و چروک و آکنه محافظت کنید.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده در این صفحه و تمامی صفحات سایت را می توانید به صورت کامل و کار آمد در دوره آموزشی پوست و مو آکادمی هرمس گذرانده و مدرک معتبر فنی حرفه ای و همچنین مدرک بین اللملی دریافت نمایید.همچنین برای شرکت در دوره های آموزشی مراقبت از پوست و مو آکادمی هرمس از طریق وب سایت یا صفحات اجتماعی ما اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *