بلاگ

آیا درد بعد از لیفت صورت زیاد است؟

افرادی که به دنبال لیفت صورت هستند، معمولاً نگرانی‌های زیادی در مورد میزان درد لیفت صورت بعد از عمل جراحی دارند. اگرچه به نظر می‌رسد که لیفت صورت فرایندی دردناک است، اما بسیاری از مراجعه‌کنندگان از میزان درد کمی که تجربه می‌کنند، شگفت‌زده می‌شوند.

درد لیفت صورت هنگام عمل جراحی چقدر است؟

در حین انجام عمل جراحی بیمار بیهوش می‌شود. در نتیجه هیچ جای نگرانی در مورد درد لیفت صورت در این مرحله وجود ندارد. زیرا اغلب شرایط به‌گونه‌ای فراهم می‌شود که فرد بدون احساس هیچ‌گونه دردی دراز بکشد. معمولاً عمل لیفت صورت بین 3 تا 6 ساعت طول می‌کشد. اما مدت‌زمان آن به باتوجه‌به هدف بیمار و نوع لیفت متفاوت است.

درد لیفت صورت بعد از جراحی

معمولاً بیماران بعد از به هوش آمدن حالت تهوع، سرگیجه، سردرد، تب و لرز دارند. همچنین احتمالاً فرد اجسام را تار ببیند. اما بیمار همه این علائم را به‌یک‌باره تجربه نمی‌کند. در نهایت نیز احتمالاً شخص در قسمت جراحی شده درد را احساس کند. اما معمولاً پزشکان برای تسکین درد داروهای مسکن را به آنها تجویز می‌کنند.

چگونه می‌توان درد لیفت صورت را مدیریت کرد؟

معمولاً بیماران بعد از عمل‌های جراحی دردهایی در اعضای بدن خود احساس می‌کنند. اما این دردها لزوماً بد نیستند. بیماران باید تلاش کنند که هم درد لیفت صورت خود را مدیریت کنند و هم با تغییرات ایجاد شده در بدن خود کنار بیایند.

کمک‌کردن به بیمار

بهتر است در 48 ساعت اول بعد از جراحی فردی به بیمار کمک کند. در واقع این فرد می‌تواند غذای بیمار را فراهم کند یا او را به دست‌شویی ببرد. حتی می‌تواند در صورت لزوم داروها را برای بیمار آماده کند.

صاف نگه‌داشتن سر

بعد از انجام جراحی بیمار باید سر خود را بالا نگه دارد. حتی زمانی که بیمار می‌خواهد بخوابد، سر باید در وضعیتی صاف قرار بگیرد. این زاویه سبب می‌شود که قسمت جراحی شده کمتر متورم شود. در نتیجه نه‌تنها فشار کمتری به بیمار وارد می‌شود، بلکه درد کمتری را نیز احساس خواهد کرد.

مصرف دارو

بهتر است قبل از اینکه بیمار به منزل برود، داروها و مسکن‌ها برای او خریداری شوند. تهیه داروها بعد از انجام جراحی و به هنگام رفتن به خانه گزینه مناسبی نیست. زیرا بیمار برای مدیریت درد لیفت صورت باید بلافاصله آنها را مصرف کند. پیشنهاد می‌شود که مسکن‌ها در محلی قرار بگیرند که بیمار به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشد.

استفاده از کمپرس سرد

برای کاهش تورم و پف صورت کمپرس سرد گزینه بسیار مناسبی است. اما بیمار باید قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کند. پزشک نیز آگاهی لازم در مورد محل و چگونگی قرارگیری کمپرس سرد را به بیمار می‌دهد. این کمپرس‌ها تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر کاهش درد می‌گذارند.

 مشورت با پزشک

ممکن است که درد لیفت صورت شدیدتر شود. همچنین امکان دارد که فرد هیچ تغییری را در بهبود وضعیت خود احساس نکند. در این شرایط باید با جراح پلاستیک صورت تماس گرفته شود. در نتیجه پزشک احتمالاً داروهای دیگری برای مدیریت درد تجویز می‌کند.

لیفت صورت نوعی جراحی است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. درد لیفت صورت در هنگام عمل جراحی محسوس نیست. اما ممکن است بعد از جراحی این درد بیشتر شود.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که تمامی موارد گفته شده در این صفحه و تمامی صفحات سایت را می توانید به صورت کامل و کار آمد در دوره آموزشی پوست و مو آکادمی هرمس گذرانده و مدرک معتبر فنی حرفه ای و همچنین مدرک بین اللملی دریافت نمایید. همچنین برای شرکت در دوره های آموزشی مراقبت از پوست و مو آکادمی هرمس از طریق وب سایت یا صفحات اجتماعی ما اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *